Jelasnggak

Inikah Agama Damai Itu ?

Posted on: April 3, 2010

6 Responses to "Inikah Agama Damai Itu ?"

Di dalam cerita berdasarkan hadist di atas, Muhammad dengan “gagah-nya” –😆 – menyerang pengikut umm Qirfa pada saat mereka tak siap.

Wah,.. ha ha ha.. gagah berani amat si muhammad ini..

(agama siapa dulu dong,… agamanya radeeennnn siiih😆 )

MET PASKAH cah🙂

semoga kamu makin awet muda, enteng jodoh.

GBU

Met Paskah juga @jel.

Salam.

Terima Kasih,

Semoga kalian berdua melihat kebobrokan muhammad dan keluar dari islam (tanpa di bunuh atau di ancam bunuh)

Salam dan selamat Paskah.

Islam menggalakkan umatnya bekerja utk mencari nafkah dan mengharamkan perampasan terhadap harta orang lain termasuk harta orang kafir.Dalilnya:
Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu saling memakan harta sesamamu dengan jalan yang batil, kecuali dengan jalan perniagaan yang berlaku dengan suka sama-suka di antara kamu. Dan janganlah kamu membunuh dirimu; sesungguhnya Allah adalah Maha Penyayang kepadamu.” (TQS.4:29)
RasuluLlah juga menggalakkan umatnya bekerja.Dalilnya:
Sesungguhnya Allah suka kepada hamba yang berkarya dan terampil (professional atau ahli). Barangsiapa bersusah-payah mencari nafkah untuk keluarganya maka dia serupa dengan seorang mujahid di jalan Allah Azza wajalla.” (HR. Ahmad)
Did lam Islam bekerja adalah satu ibadah yang diberi pahala.Dalilnya:
Barangsiapa pada malam hari merasakan kelelahan dari upaya ketrampilan kedua tangannya pada siang hari maka pada malam itu ia diampuni oleh Allah.” (HR. Ahmad)
Utk memastikan orang Islam bekerja mencari nafkah sampai Allah menyisihkan sebagian dosa yang tidak dapat ditebus dengan lain-lain kebajikan melainkan ditebus dengan bekerja mencari nafkah.Dalilnya:
Sesungguhnya di antara dosa-dosa ada yang tidak bisa dihapus (ditebus) dengan pahala shalat, sedekah atau haji namun hanya dapat ditebus dengan kesusah-payahan dalam mencari nafkah.” (HR. Ath-Thabrani)
Allah suka hambanya bekerja mencari nafkah.Dalilnya:
Sesungguhnya Allah Ta’ala senang melihat hambaNya bersusah payah (lelah) dalam mencari rezeki yang halal.” (HR. Ad-Dailami)
RasuluLlah juga menggalakkan umatnya bercucuk tanam.Dalilnya:
“Tidak seorang muslim pun yang menanam tanaman atau menaburkan benih, kemudian dimakan oleh burung atau manusia, melainkan dia itu baginya merupakan sedekah.” (Riwayat Bukhari dan Muslim)
Dan sabdanya pula yang artinya sebagai berikut:
“Tidak seorang muslim pun yang menanam tanaman, kecuali apa yang dimakan merupakan sedekah baginya, dan apa yang dicuri juga merupakan sedekah baginya dan tidak juga dikurangi oleh seseorang melainkan dia itu merupakan sedekah baginya sampai hari kiamat.” (Riwayat Muslim)
Diriwayatkan, ada seorang laki-laki yang bertemu Abu Darda’ ketika itu dia menanam pohon pala. Kemudian orang laki-laki itu bertanya kepada Abu Darda’: Hai Abu Darda’! Mengapa engkau tanam pohon ini, padahal engkau sudah sangat tua, sedang pohon ini tidak akan berbuah kecuali sekian tahun lamanya. Maka Abu Darda’ menjawab: Bukankah aku yang akan memetik pahalanya di samping untuk makanan orang lain?
Salah seorang sahabat Nabi ada yang mengatakan:
“Saya mendengar Rasulullah s.a.w. membisikkan pada telingaku ini, yaitu: Barangsiapa menanam sebuah pohon kemudian dengan tekun memeliharanya dan mengurusinya hingga berbuah, maka sesungguhnya baginya pada tiap-tiap sesuatu yang dimakan dari buahnya merupakan sedekah di sisi Allah.” (Riwayat Ahmad)

Di kalangan sahabat-sahabat Nabi ramai yang menjadi petani yang berjaya dan memilikki kebun yang luas.Salah seorang daripadanya adalah Abu Thalhah.Dalilnya:
Anas r.a meriwayatkan bahwa Abu Thalhah r.a adalah seorang sahabat yang memiliki kebun terbaik dan terbanyak jumlahnya di kota Madinah
Nabi juga menggalakkan umatnya bekerja dibidang pertukangan.Dalilnya:

Abu Hurairah radiallahu ‘anhu berkata, Rasulullah Sallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda: Nabi Daud tidak makan melainkan daripada hasil usahanya sendiri. [HR al-Bukhari: 2073].
Rasulullah Sallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda: Nabi Zakaria Alaihissalam adalah seorang tukang kayu [HR Muslim: 2379].
Nabi juga menggalakkan umatnya berniaga.Dalilnya:
عنْ أبي سَعِيدٍ، عنِ النبيّ صلى الله عليه وسلم قالَ “التّاجِرُ الصّدُوقُ الأمِينُ، مَعَ النّبِيّينَ والصّدّيِقينَ والشّهَداءِ”.
Artinya:Daripada Abi Saiid Al Khudri daripada Nabi sallaLlahu alaihi wasallam baginda bersabda:Peniaga yang jujur dan amanah akan bersama para nabi,orang-orang yang benar dan orang-orang yang mati syahid pada hari kiamat.(Diriwayatkan oleh Imam Tirmizi)
Nah anda lihat sendiri.Berdasarkan kepada bukti-bukti ajaran Islam memberatkan umatnya supaya bekerja mencari nafkah dan bekerja mencari nafkah itu suatu ibadat yang diganjari pahala dalam Islam.Malah orang Islam aslinya tidak perlu bersusah-susah menggadai nyawa di medan perang.Hanya dengan berdagang dan jujur dalam perniagaan mereka akan mendapat pahala seperti orang yang mati syahid.Malah ramai orang Islam pada zaman nabi yang menceburkan diri dalam bidang perniagaan sehingga ada yang menjadi kaya raya.Contohnya Abdul Rahman bin Auf dan Sayidina Uthman bin Affan.

Selepas Nabi berhijrah ke Madinah orang musyrikin Mekah yang tidak senang dengan keberadaan Negara Islam Madinah pada masa itu sentiasa berusaha utk mengganggu gugat orang Islam dan berusaha memerangi orang Islam dengan mengumpulkan kekayaan ekonomi melalui perniagaan dan dengan kekayaan ekonomi itu kelak digunakan bagi menghapuskan umat Islam.Ini terbukti semasa peperangan badar tentra kafir dalam keadaan lengkap bersenjata yang disertai dengan pasukan berkuda dan lengkap berbaju perisai dengan kekuatan tentra seramai seribu orang.Sedangkan pasukan muslimin hanya berjumlah 300 orang.Malah ada di antara tentra Islam yang samasekali tidak bersenjata.Hanya mengunakan pelepah tamar utk mempertahankan diri.Hanya seorang yang berbaju perisai dan hanya dua orang menunggang kuda!Ini menunjukkan tentra kafir Mekah telah mempersiapkan kelengkapan karena mereka awal-awal lagi memang berniat utk menghancurkan Islam.Menyedari hal ini RasuluLlah tidak tinggal diam dan menjalankan siasat menghalang perniagaan orang-orang kafir ke Syam/Syria.Inilah punca peperangan badar.Selepas itu orang kafir Mekah terus mengganggu orang Islam terutama didorong oleh semangat untuk membalas dendam kekalahan mereka di dalam peperangan badar yang lalu dan akhirnya membawa kepada peperangan Uhud pada tahun tiga hijrah.Sejak itulah berlangsungnya siri-siri gangguan dan peperangan terhadap Negara Islam Madinah sehingga menghambat orang Islam daripada berusaha menjalankan usaha mencari nafkah yang halal dengan berniaga dan bercucuk tanam seperti yang sewajarnya.Dengan sebab itulah makanya Allah menghalalkan harta rampasan perang kepada umat Islam karena perang yang dipaksakan ke atas mereka telah menghalang mereka mencari nafkah seperti biasa..Jadi jangan disangka Islam berperang utk merampas.Islam berperang hanya utk mempertahankan diri dan menghentikan penganiayaan.Dalilnya:
o “ Dan perangilah di jalan Allah orang-orang yang memerangi kamu dan janganlah kamu melampaui batas, kerana sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang melampaui batas…”(Al-Baqarah: 190-193)
2:193. Perangilah mereka sehingga tidak ada lagi penganiayaan, dan agama adalah untuk Allah; kemudian jika mereka berhenti, maka tidak ada permusuhan kecuali kepada orang-orang yang zalim. (Al Baqarah 2:193)
Harta rampasan hanyalah sebagai akibat dari karena adanya peperangan itu sendiri.Jika tidak ada gangguan daripada orang kafir,sudah pasti tidak akan ada peperangan dan tentu tidak akan timbul soal harta rampasan.Inilah yang sebenarnya.Umat Islam dilarang memulakan peperangan dengan niat utk mendapatkan harta rampasan padahal orang yang diperangi tidak mengganggu orang Islam.Perhatikan hadis di bawah;
RasuluLlah bersabda:
“Barangsiapa yang menyakiti zimmi maka aku sendiri akan menentangnya pada hari kiamat”(HR Abu Dawud)
Zimmi ialah orang non muslim yang tidak mengganggu orang Islam dan hidup berbaik-baik dengan masyarakat Islam.
Perbuatan menyakiti adalah termasuk pada hartanya,keluarganya dan maruahnya.

Dalam riwayat yang lain RasuluLlah dilaporkan bersabda “Barangsiapa yang menyakiti zimmi berarti dia telah menyakiti Allah!”
Kedua-dua hadis di atas disokong oleh hadis Bukhari:
من قتل معاهدا لم يرح رائحة الجنة، وإن ريحها توجد من مسيرة أربعين عاماً.
Artinya:Barangsiapa yang membunuh seorang muahad dia tidak akan mencium bau surga sekalipun padahal bau surga itu dapat tercium dari jarak perjalanan 40 tahun.
Muahad ialah orang kafir yang telah membuat perjanjian perdamaian dengan umat Islam.
Malah semua ulama Islam telah ijmak bahawa dipotong tangan seorang muslim yang dengan sengaja mencuri harta orang kafir zimmi.
Jadi tuduhan anda bahawa Islam berperang karena ingin merampas adalah terbantahkan berdasarkan kepada bukti –bukti yang nyata.
Intinya Islam hanya berperang utk mempertahankan diri.Dan berperang utk mempertahankan diri tidak boleh dicap sebagai kekerasan kalau anda benar-benar berfikiran waras sebab kalau berperang utk mempertahankan diri adalah kekerasan dan ianya adalah satu dosa dimata Tuhan pastilah tiap-tiap Negara yang membangunkan sistim pertahanan semuanya berdosa termasuk Negara-negara kristian sendiri.Dan pastilah juga anda terseret sama melakukan dosa karena sebagai warganegara anda tentu diwajibkan membayar cukai pertahanan bagi membeli berbagai kelengkapan senjata bagi Negara anda(?)Jelaskan?Betapa kelirunya jalan fikiran anda?
Anda kata menurut Al Kitab keadilan tidak perlu diperjuangkan dan dicari.Sekali lagi nampaknya anda tidak berfikir dengan cara yang waras.Kalau begitu apa gunanya hakim-hakim,mahkamah-mahkamah,jaksa-jaksa ,polisi-polisi dan hokum-hukum di seluruh dunia ini?Bukankah adanya itu semua adalah utk memperjuangkan dan mencari keadilan?Tau nggak?Kalau itu semua tidak ada tidak ada jaminan anda dan saya bisa hidup sehingga hari ini!Saya percaya keadilan di dunia ini ada dan boleh diusahakan.Malah saya dan anda sedang menikmatinya sekarang!Cuma belum sempurna karena keadilan yang diterapkan itu tidak berlandaskan kepada ajaran Islam.Hanya keadilan Islam saja yang sempurna.Tentang bersabar terhadap kezaliman itu Islam tidak menafikan tapi bukan alas an utk tidak mengakkan keadilan.Jadi dalam Islam keduanya berjalan seiring dan tidak saling menafikan.Hi hi hi…Heran saya dengan jalan fikiran anda.Inikah hasilnya didikan agama kristian?Sungguh bertentangan sekali dengan prinsip-prinsip manusia yang bertamaddun!
Wahai orang-orang kafir!Kalian akan masuk neraka yang sangat panas jika mati tidak sempat bertobat.Janganlah terpedaya dengan suatu agama yang menjadikan pembohongan sebagai dasar dakwahnya karena mereka sebenarnya bersekutu dengan syaitan utk menghapuskan cahaya Islam dan mengajak anda ke neraka.Ucapkanlah tidak ada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu adalah utusan Allah supaya kalian mendapat kejayaan yang abadi di akherat.Jika tidak,neraka menunggu!

no wonder, org² pada ngerampok toko² emas org chiness n membunuh duitnya buat ngebom bali n hotel marriot

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Yang nggak Seneng Poligami :

  • 198,551 orang
%d bloggers like this: